Kvinnlig dominans

Det här känns sådär att skriva, 4/32 alltså 4 män av 32 deltagare. Bland dressyrryttarna symbolerär männen i klar minoritet. MEN, och nu skriver jag men fast jag egentligen vet att jag hellre ska skriva OCH, resultatet i dagens SM-kval för seniorer i dressyr som avridits på Strömsholm och just avslutats ser ut som följer:

1. Mads   (man)

2. Patrik   (man)

6. Kristian (man)

Sen var dett ytterligare en man som kom lite längre ner i listan, men han hade två hästar till start och det hade ingen kvinna.

Vad säger då detta? Kvinnlig dominans? Nu blir jag kanske påhoppad av FI (Feministiskt initiativ) och det må så vara för sanningen går inte att ändra.

Vad är det som händer skulle jag kunna säga…

Mads

Mads Hendeliowitz & Jimmie Choo Seq vid ett annat tillfälle…

              

Kommentera

