Funny friday

Hopp i galopp Foto: Kajsa B

Hopp i galopp
Foto: Kajsa B

 

För några år sen var det vissa veckor  ”Magic monday” och det var lite av en veckans höjdpunkt. Ett gäng som avslutade sin veckoträning med fika och räkmacka. En trevlig idé när det funkade.

Idag uppfann jag begreppet ”Funny friday” för jag har riktigt roligt på fredagar. Det är dressyr bland hinder och sen hoppning över hinder. Jag skrev om det för några veckor sen och idag var det dags igen. Hopphästar och dressyrhästar blandat som tränar på att vara flexibla i språnglängden och att vänta och inte rusa. Det är en rolig utmaning att jobba med en rutinerad hoppryttare/tränare som ser sin ridning ur ett lite annat perspektiv än det jag vanligtvis möter.

Vi är ett gott gäng som känt varandra länge och det är fullständigt och befriande prestigelöst.

När jag jobbat klart och hoppträningen börjar blir jag en filmande, fotograferande, nyfiken och road åskådare. Idag kom vi gemensamt fram till att ”alla” drar för mycket i vänstertygeln, särskilt när den är som yttertygel…

Hästarna utvecklas, vi har roligt och snart kan jag kanske realisera min dröm om en ny kamera. (Eller bli bättre på den jag har)

Titta, eller mer lyssna, på den här filmsnutten med en pigg och glad unghäst så förstår ni att vi har roligt på riktig

 

 

Kommentera

