The Kyra Kyrklund way…

Det finns några riktigt duktiga ryttare i världen. En del syns på de stora arenorna och en del andra syns mest i tränarrollen. Jag har haft förmånen att under en räcka av år fått jobba med ett par av dem som jag anser vara  några av de allra bästa.

Jag pratar om Richard White och hans fru Kyra -Kyrklund. Den kombon är svårslagen…

Hittade ett foto i min samling av dyrbarheter. Kyra och Master i aktion, på sin tid skapade de också ”snackisar”. Då var de två ekipaget som ansågs vara spektakulärt och det fanns åsikter om både det ena och det andra.

Jag minns och såg dem under hela deras resa från unghäst till Grand Prix. En lyckträff vad det gällde ryttare och häst och något jag aldrig glömmer.  Match made in heaven…

 

Kyra och Master 850 i en klassisk och närmast perfekt piaff...

Kyra och Master 850 i en klassisk och närmast perfekt piaff… Foto: Privat

 

 

 

Kommentera

