Sponsorer i stort och smått

”Springsteen hjälper USA-lag till OS i Rio”

Detta gick att läsa på Aftonbladets löpsedel och visst är det en helt ok sponsor att få med i satsningen? Stora nationer har stora sponsorer och förmodligen har de mindre nationerna små sponsorer. Jag gillar tanken att hjälpas åt…

Inom ridsporten på lite lägre nivå finns det också många eldsjälar. Ridskolor, ridklubbar, vår tävlingsverksamhet och många ryttare skulle stå sig slätt om det inte fanns en frivilligkår eller ”privatsponsor” att tillgå.

Jag har träffat många helhjärtade stöttepelare genom åren. Min egen pappa var min största supporter. Han hjälpte mig så storskräcken släppte då jag nästan slagit ihjäl mig när jag ramlade av redan första terminen på ridskolan när jag var 9 år. Han såg också till att jag åkte till Strömsholm och min RIK-kurs när jag var farligt nära att istället slira in i krogbranchen och en saftig lön. Tänk hur det hade blivit?

Idag har jag varit på begravning. Jag var en av många som tog farväl av en sådan guldhjärtad ridsportstöttare. Naturligtvis var han make, pappa, morfar, släkting, arbetskamrat, vän och mycket annat också.

Men för mig var han sinnebilden av en supporter i det lilla. Från första stapplande ridskolestarten och fram genom åren har han stöttat sina båda ridande barn.

Nu är de vuxna med stövlarna stadigt placerade i ridsporten men han fortsatte att alltid vara med. Stillsam, lågmäld och alltid beredd att hjälpa både sina egna och andra.

Vi träffades i höstas på en tävlingsplats. Ett av hans ”barn” passerade en milstolpe i sin tävlingskarriär och hela familjen var med. Bra gick det också!

Efter ritten sammanstrålade vi på cafeterian. Det blev härlig stund med fin gemenskap jag kommer att minnas. På sitt stillsamma vis sa han:

”Åh så bra att du är här Kajsa, nu får jag äntligen bjuda dig på en fika!”  ♥

Foto: Kajsa Boström

Foto: Kajsa Boström

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

