Natten då djuren kan tala?

GOD JUL!

 

Enligt sägnen kunde djuren tala under natten mot julafton. Annan folktro hävdar att det var under Lucianatten detta inträffade.

I min lite mindre sägenomspunna tillvaro pratar jag med mina hästar mest varje dag, för på nätterna sover vi förhoppningsvis.

Nej, jag är ingen s k hästkommunikatör i den bemärkelsen att jag har samtal med ”Brunte”. Jag talar till hästarna som jag talar till små små barn eller hundar. Jag förväntar mig alltså inga verbala svar.

Tala är silver men tiga är guld är en sanning med modifikation tycker jag. Men det går fint att tiga ihop med en häst, vi förstår varandra väl ändå.

Jag önskar alla, hästar och människor en lugn och fridfull jul med ordlös förståelse…

 

 

 

Kommentera

