Two Redheads

”Rödhåriga fruntimmer och fuxiga märrar, det ska du passa dig för!”  Uttrycket lär Relaxedhärstamma från Irland.

Det sägs att rödhåriga kvinnor är mer viljestarka än de med annan hårfärg och jag håller med till 100%, men vi är inte besvärliga! (Gissa min hårfärg…)

” – Det ska vara en fux i år!”
Den meningen hade Hippson som överskrift i sitt repotage från SIHS den gångna helgen. Tre fuxar i topp i dressyrens huvudklasser båda dagarna, samma segrare och sen skiftade det.

Stark är ett bra ord och vilja är en förutsättning för att klara krävande uppgifter. Morgonens lyckade träningspass med fuxen på bilden var ett resultat av två dagars funderande. I den hästen finns allt, fuxfärg, vilja och kraft och(inte men) den är emellanåt något svår att förstå sig på.

Nu tror att vi är något stort på spåret, vi fick till det så himla bra! Gott samarbete är grunden och jag hörde allt vad ryttaren mumlade till hästen bakom min rygg: ”Det är tur att vi har med någon som tänker”

Inte för att jag tror att färgen har den minsta betydelse, däremot vet jag att sunt förnuft och viljan kan göra det omöjliga möjligt

 

 

Kommentera

