Hopp- och dressyrhästar i ombytta roller

Häftig dag!

Började dagen med att hjälpa en duktig hoppryttare att få lite mer ”Lucky Luke-galopp” (fundera på det!) och lite bättre balans i hennes mycket begåvade hopphäst. Den hästen har ett fantastiskt facit genom sin unghästkarriär, trots ett längre ofrivilligt uppehåll p g a olycka.

Efter det hade samma ryttare, tillika hopptränare, träning för en av mina elever med en av

Beyonce in action

Beyonce in action

hennes fina unga dressyrhästar. Det var minst sagt en livlig föreställning!! Vi är alla glada att piloten satt kvar och att hästen till slut riktade sitt fokus på sin anbefallda uppgift. Hejåhåååå!!

Avslutade dagen i ett helt annat ridhus, med bl a fler hopphästar, en glad ridgymnasieelev som ställde underbara och helt relevanta frågor, en f d fälttävlanshäst som nu förhoppningsvis är en svårklass-häst to be samt till slut en lektion i tömkörning.

Tömkörning är min hemliga passion och inget jag vanligtvis undervisar i utan något jag pysslar med för mig höga nöjes skull.

Härlig mångfald och gott samarbete förgyllde denna regndränkta gråa novemberfredag

Kommentera

