Helgkurs med eldsjälar

Rappa ben i galopp

Rappa ben i galopp

Det är otroligt vad det finns mycket vilja och ambition. Sådär 20 mil norrut, med nästan en

Viljan kan försätta berg. Grundmurat och på väg

Viljan kan försätta berg. Grundmurat och på väg

fot i Norge finns det just det, vilja, vilja och ganska mycket jädra anamma.

Det är ekipage på alla nivåer, just denna helg hade flera ryttare med sig nya unghästar.

Unghäst nr 3

Unghäst nr 3

Andra hade med sina vanliga hästar och en ryttare kom direkt från Oslo med en hopphäst.

Jag har under året haft nöjet att följa ryttarna på Stall Mardal vid flera tillfällen. De har kämpat och gjort sina hemuppgifter väldigt bra mellan gångerna och det har givit resultat.

Denna gången tänkte vi lite utanför boxen och körde en cavalettiövning. Inte med alla men de där det passade. Det blev himla bra!  Dagens bästa feedback fick jag av Maria:

”Tack för idag Kajsa, nu är jag full av endorfiner!”. Det sa hon innan hon efter avslutad träning skrittade ut i den fantastiska novembersolen.

Jag har pratat mkt teori mellan varven. Det är något jag brinner för, det där att eleverna ska

Helgens vackraste silversvans

Helgens vackraste silversvans

veta varför man gör inte bara hur… Viktiga saker som lätt glöms bort och hur hästens exteriör påverkar prestationen.

Härliga dagar i behaglig höstsol och jag tackar gänget för i år!

One thought on “Helgkurs med eldsjälar

  1. Ping: Vad som värmer ett dressyrtränarhjärta | Kajsa Boström Dressyr

Kommentera

