Action!!

”Denna dagen ett liv…” sa en gång farbor Melker i Saltkråkan. Den som mot förmodan inte vet vad Saltkråkan är så föreslår jag att ni Googlar på Astrid Lindgren och efter det hyr filmerna.

Orden ”Denna dagen, ett liv” följde fantastiska Astrid hela vägen genom livet, kärleken och konsten, som ett mantra och en mening med människans oförskämt korta liv: Grip det, njut av det, använd det!

Vad det gällde farbror Melker så använde han samma ord när han ”överlevt” ytterligare en dag på ön med alla barnen.

Jag har verkligen fångat min dag och njutit av den. Bra hästar och elever som tänker, det är en oslagbar kombination! Träffade en ny elev, hon hade en lusitano med sig. Kul med utmaningar, de är lite annorlunda.

Jag pratade för någon vecka sen om hästens fotflyttning med en av mina yngre elever. Idag lyckades jag nästan fånga alla momenten i galopp.

Titta på denna vackra svarta häst, hon går från klarhet till klarhet…

Caramia f -11 e.Floricello - Weltgeist - Rubinstein

Caramia f -12
e.Floricello – Weltgeist – Rubinstein Foto: Kajsa B

Kommentera

