Tala är silver…

Pedagog eller retoriker, det beror på vad man läser in i begreppet. Att lära ut ridning är en process, inte en happening. Att tala med och inte till, det försöker jag ha i bakhuvudet när jag undervisar. Sen talar vi på olika vis och jag får ofta höra att jag ”talar med händerna”.

Det där kan tolkas på olika vis och i betydelsen att jag talar handgripligt, med våld, den tolkningen är det inte.

Men i det här korta men kärnfulla videoklippet talar jag mycket inlevelsefull med hela kroppen. Jag har tagit bort ljudet men min elever kan säkert ”höra” vad det är jag vill berätta! Den som känner sig säker på vad jag säger kan skicka in det till mig, jag gör en tävling av det. Vinnaren ska få ett litet pris, resultat meddelas senare…

Jag tror att det framgår ganska tydligt även för andra vad det handlar om och skulle någon dra på smilbanden ÅT mig så bjuder jag på det leendet denna regniga morgon!

Kommentera

