Flow….

Detta bildspel kräver JavaScript.

Upp med tuppen var det imorse för inställande på framridningsbanan i Alingsås kl 08.45. Bra tänkt och genomfört och vi var där först, alltså före de aktiva. Inte en häst i sikte så att säga. Vi fikade och fikade igen och monterade objektiv på våra kameror.

Och så småningom ramlade det in den ena 4-åringen efter den andre för bedömning av sin gångartskvalitéer. De är duktiga, de små grynen. Det var någon som bockade lite, någon som var lite rädd för läktaren eller domarbordet, men i det stora hela tuffade de på efter bästa förmåga!.

Jag roade mig med att tippa resultatlistan efter att jag sett startlistan och jag vann vadet! Ibland är saker och ting förutsägbara.

Duktiga Delores som ”vi” ställde upp med glänste idag, lite oturligt bara att hon blev för het på gröten och galopperade bort sina travlängningar…   Det resulterade i att vi missade kvalet med 2 ynka tiondelar vilket var lite surt men det gör ju faktiskt inte hästen ett dugg sämre. Trea i dagens startfält var mycket bra. Tänk om, tänk bättre och hem för att träna uppvisningsteknik.

Sen lyckades min lilla superhumla Dixi MH med sin debut i Msv B. Ni vet, hon som knappt överlevde sitt andra levnadsår… Spännande uppgift och med två 8:or i protokollet. Hon är en sån kämpe den där prinsessan. Nu övar vi piruetter, så planen är klar!

Mellan detta hann jag följa med en elev att titta på föl. Alltid lika underhållande, särskilt när den ene av ”grabbarna” klippte paddockstaketet på 1.35 snabbare än vi hann blinka. Unge Zodiak är 3 månader och allvarligt dressyrstammad (Ampere – Zephyr) men det verkar inte som han fattat det

Som avslutning på denna dag levererade Absolute Love aka Lillan en rosett, bra uppvärmning för hennes stora steg  imorgon in i den högre dressyrvärlden.

Så idag har jobbet sträckt sig över en stor del av skalan. Från 2½ månader gamla Zig Zauer ( Everdale- Caprimond) via Zodiak,  Delores 4 år, till Dixi MH 7 år (fast går som 6-åring för hon fått föl) till Lillan 10 år. Mina duktiga hästar!!

Sen gick jag till rangen, på golfklubben, och slog ett gäng golfbollar för imorgon ska jag tävla i min hobbysport.

Himla bra dag!

Kommentera

