Söndagsrapporter

Det ramlar in rapporter från helgens tävlingar. Bra underhållning under min färd hemåt från ett par dagars semester. Jo, idag hade jag chaufför så jag kunde ostört kunde läsa mejl och prata i telefon.

Det är nya klasser för fler av mina elever och deras hästar nu, alltid spännande att följa hur de blir mer och mer bekväma med de ökade svårighetsgraderna. Någon ryttare klarar äntligen att räkna rätt i serierna och någon annan tycker plötsligt att piruetterna känns ”enkla”. En tredje trycker på för mycket i en galoppökning (vi har pratat tusen gånger om det; Öka så du klarar upptagningen!) och inser att det är många bitar som spricker efter en sån miss.

Learning by doing, vi kämpar på med detaljer som blir till en bra helhet. Jag fortsätter tjata om vikten av bra hörnpasseringar, lätta hjälper och hästar i egenbalans.

Det är alltid bra att få viktiga saker upprepade så varför inte låta Charlotte Dujardin komma Charlotte-Dujardin-Valegro-IMG_63031till tals. Inget nytt under solen men det behöver upprepas.

6 Micro Lessons….

Kommentera

