Ute i regnet

Ibland är vädrets makter på någon annan sida än min. Som i morse till exempel, ihållande duggregn blandat med ihållande regn. Men det blåste bara lite och var hyfsat varmt…

Men inte stoppade det oss!  Det mesta går om alla inblandade vill och biter ihop.

Det finns bra kläder...

Det finns bra kläder…

Ute 2

En blöt genomgång

Ute

”Tack för idag!”

Jag har ett par kollegor som hanterar arbetsmiljöfrågan annorlunda. En tyckte vid ett tränarseminarie att man som tränare skulle ställa högre krav på arbetsmiljön, t ex vägra arbeta i oisolerade ridhus vintertid.

Det kan bli svårt, iallafall i södra Sverige. Ganska glest mellan de ridhusen.

En annan tyckte att man som tränare ska  tänka på att hålla sina arbetstimmar på en bra nivå och endast ta åt sig en handfull elever och satsa helhjärtat på dem. Vara tillgänglig ofta för träning och coaching samt att resa med dem på tävlingar land och rike runt. 5-6 elever skulle vara det ideala antalet för att hinna med…  Eller hur…

De ryttare som har råd att ha en heltidsanställd tränare i detta landet är lätträknade. Bra för dem men en utopi för det stora flertalet ryttare.

Jag tog på mig regnrocken imorse och blev bara blöt om fötterna. Ekipaget märkte nog inte ens regnet för de gjorde ett bra pass.

Fast jag ska erkänna att det är inte alltid jag står ute i regn och rusk, jag väljer mina strider!

Kommentera

