Över generationsgränserna

Jag och mina långa förhållanden… Ja, alltså de jag har med mina elever och deras hästar förstås.

Idag var det Absolute Love aka Lillan som visade att formen håller genom att bli färdigkvalad till Msv A. Lillans mamma Rasberry eller ”Loppan” i dagligt tal har jag också haft i träning liksom jag har Lillans två yngre syskon ”Bertil” och ”Elsa”

Det är samma tjej som äger, föder upp och rider och hon red fälttävlan och hoppning på urmodern Loppan när vi började jobba ihop för många år sen. Även Lillan har gått fälttävlan som unghäst, en bra erfarenhet tycker jag. Nu har ägaren, Camilla, av tidsbrist valt att endast satsa på dressyren. Så det är två noviser som är på väg upp i dressyrklasserna.

”Bertil”, brorsan (enda manliga inslaget i denna historia) är också mycket begåvad men dras tyvärr med en skada. Lillasyster ”Elsa” 5 år har just flyttat hemifrån, men håller sig inom familjen. Hon ska ett tag framåt förgylla livet för Camillas syster vilken också är en av mina elever.

Kvar hemma hos Camilla finns Elsas ettåring, e. Floricello och Loppans treåring e Corlensky G, båda ston förstås, så återväxten är räddad!

Så, en syster föder upp, två rider, på två generationer hästar med en tredje generation dressyrhäst på tillväxt. Ganska ovanligt och väldigt roligt!

Absolute Love e.Almoretto - Underworld xx Foto: Kajsa B

Absolute Love
e.Almoretto – Underworld xx
Foto: Kajsa B

 

 

 

 

Kommentera

