Par i damer

Det ska till ett rekorderligt fruntimmer och idag visade två av ”mina” damer sina kvalitéer.

Den yngre, Caramia, visade sig på treårstestet från sin bästa sida. Lite otippat (eller inte?)

Avslappnad... Caramia e. Floricello

Avslappnad…
Caramia e. Floricello Foto: Kajsa B

tyckte gångartsdomaren inte samma som jag men dubbla nior och en åtta på  gångarterna gör att jag för ögonblicket inte tänker hänga upp mig på det. Vinnare för dagen och med kval till treårs-championatet med sig ut på välförtjänt sommarbete.

Den andra damen prinsessan Dixi MH, överträffar alltid sig själv och idag fick hon sin första placering i Msv C och är klar för start i Msv B.

Som jag berättat innan, du kan läsa här, är Dixi MH beviset för att det mest osannolika kan gå. Hon följer sin åldermässiga utvecklingskurva och har under vintern lärt sig byta galopp. Jag blir nuförtiden sällan överraskad av hästars förmåga men Dixi är en riktig kämpe och hon gör mig varm i hjärtat.

Dixi MH e. Don Romantic Foto Kajsa B

Dixi MH
e. Don Romantic
Foto Kajsa B

Klart att jag rent professionellt är stolt när jag som tränare gör ett bra jobb men det är hästarna som ska ha de stora medaljerna. Det är genuin lycka att se en begåvad unghäst klara stressen på en tävlingsplats för att den är väl förberedd. Men det är inte mindre lycka att se en häst med helt andra förutsättningar klara sina svårigheter och visa att den kan konkurrera om rosetterna.

Nöjda och glada vilar vi alla inblandade på lagrarna

Kommentera

