”Black Beauty”

Fascinerande… Nu är jag där igen och håller på med superlativ fast jag försöker låta bli. Så jag låter bli och säger att en del kusar muntrar verkligen upp mig trots att det är en kall och blåsig majdag med regn hängandes i luften.

Jag har alltid drömt om en ”Black Beauty” och jag har haft några goda kandidater fast i ärlighetens namn har de varit mer black än beauty. Idag klev hon in i ”mitt” ridhus, svart, blank som en säl i pälsen, något nervös och så elegant. Caramia är en i raden av fina hästar jag sett från samma uppfödare, än så länge ägare, Helene Kellerman-Johansson och Anders Johansson/ Stall Horse Hand.

Härstamningen Floricello – Weltgeist – Rubinstein – Inshallah tyder för mig på att någon tänkt. Caramia har en bror, Lexington e.Lespoir, som är såld till USA och en äldre bror som bor i Tyskland och är godkänd hingst.

Nu finslipar vi, Caramia, ryttaren Eva och jag, med målet att visa upp resultatet på treårs-test, jag har roligt på jobbet!

Det kunde varit bättre ljus att filma i idag men jag bjuder på en snutt för att ni också ska få se denna skönhet

Kommentera

