Halvklädd

Ett stolt tränarhjärta svämmar över. Har det regnat rosetter? Nej inte idag men det kommer in så fina rapporter från mina ryttare.

Mumin hade lite problem med byten i vart tredje, för han och Linda räknar olika. Det blir 3-2-3-2-3. Men, skriver hon, han var så ridbar!   Positivt tänkande, det gillar jag

 * Nöjd med dagen * Foto: Linda E

* Nöjd med dagen *
Foto: Linda E

Den här fina bilden fick jag efter dagens tävling

Roligast idag var kommentarerna en annan elev fick på framridningen till Intermediaire A när hon inte hade några sporrar på sig. Ovanligt i svår klass och i kombination med att hon precis som Linda rider på träns höjs det på en del ögonbryn. Någon hade i all vänlighet frågat henne: ”Vet du att du inte har sporrarna på?” Omtanke om varandra, det är bra. Det kom fler kommentarer men de hoppar jag över att återge.

Det är så vi tränar hemma och det är så han funkar bäst ”min” lilla superhumla Warmann.

Jo, jag anser att hästen ska ha både träns(kandar om det funkar), sadel, skor, täcken vid behov, box inomhus och all annan omsorg vi vill ge dem. Spö och sporrar när de hanteras med kunskap och ansvar är också helt ok. Annan extrautrustning är inget jag använder.

Warmann Warsteiner-Imperator

Warmann
Warsteiner-Imperator

 

Kommentera

