Allt är guld som glimmar

Allt är faktiskt guld tycker jag och goda som guld är de fantastiska hästarna som kämpat i WC-finalerna i Las Vegas. Jag roade mig lite när jag satt i soffan och tittade på dressyrfinalen, testade och fick lite roliga bilder. Ögonblicket vi inte alltid ser med ögat.

Må bäste man vinna och Valegro är ”The one and only”. Det är helt otroligt hur de dansade igenom sin fina kür.

Men det finns en helt vanlig dag hos en vanlig ryttare då känslan att övervinna, att våga är det som sätter guldkant på vardagen. Fick den här filmsnutten skickad till mig av en elev som en liten hälsning att ett av de uppsatta målen uppnåtts. Jag delar gärna med mig tror alla som rider håller med om att detta är genuin lycka. Jag kan känna vinden mot kinden…

Kommentera

