Kallt!

-8 eller i alla fall -7 imorse, jag skulle till jobbet och ridhus är det kallaste ställe jag kan komma på. Och ja, denna dagens ridhus är oisolerat, precis som de flesta jag arbetar i. En kollega till mig sa vid ett tillfälle att hans åsikt var att vi (tränarna alltså) bara skulle jobba i isolerade och helst uppvärmda hallar. Och hur tänkte han där, för det är få förunnat …

Men idag gick det fint, för som bekant finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder och det har INTE jag.

Inifrån och ut räknat (exklusive underkläder) hade jag: yllestrumpor, yllelångkalsonger, polotröja, lammullströja, uppvärmd(!) väst, tjock fleecetröja, jeans, termobyxor, dunrock, yllehalsduk, fleecefodrad mössa, mina varma golftumvantar och nederst pälsfodrade skinnkängor.

Arbetskläder. Copyright: Kajsa Boström.

Arbetskläder.
Copyright: Kajsa Boström.

Uppvämd väst? Gå in här och kolla och köp en om du fryser.

Livräddningsväst. Copyright: Kajsa Boström.

Livräddningsväst.
Copyright: Kajsa Boström.

I den röda ritade ringen syns en lite grön symbol. Den betyder att jag kör på lägsta värme. Det finns två steg till. Batteriet laddar sig på ca 2 ½ timma och håller på den låga nivån minst 5 timmar. Västen gör livet som dressyrtränare överlevnadsbart dessa kalla råa vinterdagar.

Ryttarna frös inte, hästarna struntar i vilket väder det är och det gör att alla till slut var nöjda med dagen.

