Mina tjejer

När jag nu ändå är i berättartagen vad det gäller den tidiga sidan av karriären ska ni få träffa mina tjejer. I alla fall några av dem. Och det är de vars döttrar nu är i starten av ett härligt ryttarliv.

När jag jobbade som ridlärare på ridskolan fanns det ju naturligtvis ett gäng tjejer som hängde, alldeles underbara och alldeles skitjobbiga 🙂 emellanåt. ”Stallmaffian” och de fick jobba … och det gjorde de med den äran. Duktiga på att rida allihop också, men det var inte den viktigaste biten, det var stallet, hästarna och gänget som betydde mest. Några av dem fortsatte rida och har blivit mina elever igen i vuxen ålder, nu på egna hästar, och några försvann ut i livet och gjorde annat. Det var: Åsa, Anna-Karin, Eva, Helena, Anna, Susanne, Jenny, Frida, Kristine, Charlotte, Camilla och ja, de var många!

Men eftersom jag har en så väldig tur har flera av dem dykt upp igen! Någon här och några där och att jag har kontakt med allihop känns naturligtvis väldigt bra. Och nu är en del av nästa generation av dem på väg upp i sadlarna. Så himla roligt! Jag får bilder och rapporter på sociala medier hur det går. En liten tjej har till och med varit hos mig och tränat och jag sitter här och fäller en tår (i hemlighet).

Min egen dotter puttades upp i sadeln tidigt, blev en duktig ryttare, världsmästargroom och lagom hästintresserad. Hon köpte konståkningsskridskor …

Hon som köpte konståkningsskridskor … Copyright: Kajsa Boström.

Hon som köpte konståkningsskridskor …
Copyright: Kajsa Boström.

Hur som helst, här har ni förvaltarna av traditionen:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Och så en kille! Han är visserligen systerson, men jag kvoterar …

